Potrivit serviciului de presă al aeroportului, din cauza cerințelor obligatorii de prevenire a răspândirii COVID-19, cozile și încărcătura pe infrastructura aeroportului au crescut semnificativ.
Dacă înainte de pandemie trecerea formalităților documentare dura în medie aproximativ 30 de secunde per pasager, acum, această procedură durează până la 5 minute. În afară de procedurile standard de control al pașapoartelor, se efectuează și verificarea minuțioasă a prezenței și corectitudinii completării tuturor documentelor anti-epidemiologice, luând în considerare particularitățile fluxului de documente din diferite țări.
Vorbim despre certificate de vaccinare, teste PCR pentru COVID-19, teste la anticorpi, fișe epidemiologice, declarații de respectare a carantinei și, dacă este necesar, autoizolare, etc. De asemenea, serviciul de presă al aeroportului atrage atenția asupra faptului că Aeroportul Chișinău, în conformitate cu regulile internaționale, este un aeroport de primul nivel – adică nu un aeroport coordonat de sloturi. Este obligat să accepte toate zborurile programate de companiile aeriene, iar programul lor este adesea același și coincide în timpul plecării sau al sosirii.
Anterior, gestionarul aeroportului a avut posibilitatea să intervină în procesul de modificare a programului de zboruri prin publicarea informațiilor aeronautice în jurnalul AIP al Moldovei, care prevedea că înainte de a fi inclus în programul de zbor sau lansarea programului, este necesară coordonarea adăugările și schimbările de zboruri cu gestionarul aeroportului pentru a evita aglomerațiile de vârf, dar la un moment dat, acest lucru a fost anulat printr-o decizie a unuia dintre guvernele anterioare, iar gestionarul aeroportului a pierdut toate pârghiile posibile pentru a gestiona acest proces.
În acest sens, administrația aeroportului intenționează să creeze un grup de lucru, în care vor fi reprezentanți ai Autorității Aeronautice Civile din Moldova, Poliției de Frontieră, Serviciului Vamal, companiilor aeriene, precum și agenților de asistență la sol. Sarcina lor principală va fi analiza situației actuale cu COVID-19 și să elaboreze măsuri suplimentare pentru a reduce aglomerațiilor de vârf pe infrastructura aeroportuară