Ajutorul pentru perioada rece a anului va crește în acest an de la 700 la 800 de lei lunar. Plata a fost integrată în sistemul informațional privind compensațiile la energie. Anunțul a fost făcut astăzi de ministrul Muncii și Protecției Sociale, Alexei Buzu, în timpul unei conferințe de presă.
„Ne apropiem de sezonul rece, o perioadă mai dificilă pentru cetățeni. În acest sens, Guvernul și ministerul va veni cu mai multe inițiative și programe de suport. Astfel, plata va crește la 800 de lei, față de 700 de lei anul trecut. În acest an, ajutorul va fi integrat în sistemul de compensații la energie pentru a simplifica procesul de asistență. Anterior, cetățenii trebuiau să vină de mai multe ori la primărie, cu mai multe acte, fiind un proces complicat, ce necesită timp. De aceasta am decis să simplificăm procedura. Astfel, toate datele vor fi colectate de autorități în baza sistemului de vulnerabilitate”, a spus Alexei Buzu.
Potrivit ministrului, de compensație vor beneficia în primul rând gospodăriile cu venituri mici. Coșul minim de consum pentru o persoană din mediul rural este de 3.963 de lei și de 4.663 de lei – în orașe.
O altă condiție, potrivit lui Buzu, este că gospodăria trebuie să se încălzească cu o sursă de energie solidă, de exemplu lemn și cărbune.
,,Începând cu 1 noiembrie vom lansa sistemul de compensații „Ajutor la contor”, vom explica detaliile tehnice, dar în esență lucrurile nu se vor schimba față de anul trecut. Atât beneficiari ajutorului pentru perioada rece a anului, cât și ceilalți cetățeni vor trebui să se înregistreze în sistem, chiar dacă anul trecut au fost înregistrați. Procesul de înscriere durează circa 15 – 20 de minute. În caz de necesitate, persoanele se pot adresa pentru ajutor la asistenții sociali din comunitate”, a menționat Alexei Buzu.
Pentru a beneficia de compensații pentru luna noiembrie, cetățenii trebuie să se înregistreze în sistem până la 25 noiembrie. Odată înregistrați, aceștia vor beneficia de compensații pe întreaga perioadă rece a anului. Pe data de 26 noiembrie, cetățenii vor primi răspuns privind categoria de vulnerabilitate atribuită.
Pe 1 noiembrie, va fi lansată o linie telefonică, unde cetățenii vor putea afla toate informațiile necesare.
Abonați-vă la noi pe rețele sociale: Telegram, YouTube, Facebook și Instagram. Aici publicăm știri pe scurt!