Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a revizuit Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV.
MEC anunță că au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative în etape la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală” pentru elevii claselor I-IV. Aprecierea rezultatelor elevilor la aceste discipline se va face prin cuvinte încurajatoare, fără înregistrare în catalogul școlar;
De asemenea, portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu vor mai fi obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrului didactic.
O altă modificare ține de tabelul performanțelor școlare care a fost simplificat, reducându-se de la 4 la 1 pagină. Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinții/tutorii copiilor va fi decisă de fiecare instituție de învățământ în parte.
Potrivit Ministerului, în procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV au fost consultate opiniile a peste 3.000 de cadre didactice din întreaga țară.
Modificarea Metodologiei face parte din primul pachet de măsuri de debirocratizare în sistemul educațional, lansat de MEC.
Abonați-vă la noi pe rețele sociale: Telegram, YouTube, Facebook și Instagram. Aici publicăm știri pe scurt!