Au fost excluse evaluările sumative și formative la două discipline pentru elevii claselor primare. Decizia Ministerului

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a revizuit Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV.

MEC anunță că au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative în etape la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală” pentru elevii claselor I-IV. Aprecierea rezultatelor elevilor la aceste discipline se va face prin cuvinte încurajatoare, fără înregistrare în catalogul școlar;

De asemenea, portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu vor mai fi obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrului didactic.

O altă modificare ține de tabelul performanțelor școlare care a fost simplificat, reducându-se de la 4 la 1 pagină. Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinții/tutorii copiilor va fi decisă de fiecare instituție de învățământ în parte.

Potrivit Ministerului, în procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV  au fost consultate opiniile a peste 3.000 de cadre didactice din întreaga țară.

Modificarea Metodologiei face parte din primul pachet de măsuri de debirocratizare în sistemul educațional, lansat de MEC.

Abonați-vă la noi pe rețele sociale: TelegramYouTubeFacebook și Instagram.  Aici publicăm știri pe scurt!

Bалютный курс: 03 Ноя 2022
EUR : 19.0778 MDL-0,0938 ▼
USD : 19.2733 MDL-0,0227 ▼
RON : 3.8839 MDL-0,0181 ▼
RUB : 0.3132 MDL-0,0003 ▼
UAH : 0.5221 MDL-0,0004 ▼