Audi va opri trei linii de asamblare la uzina sa din Ingolstadt și toate cele de la uzina din Neckarsulm până pe 30 august. Compania auto germană va fi obligată astfel să prelungească concediul pentru aproximativ 10.000 de angajați. Lipsa componentelor microelectronice nu este singurul motiv care stă la baza deciziei.
În timpul perioadelor de neactivitate Audi va pregăti una dintre liniile fabricii din Ingolstadt pentru lansarea producției noului SUV electric Q6 e-tron, care nu a fost încă prezentat oficial. Din această informaţie denotă faptul că modelul ar putea fi dezvăluit în septembrie la Salonul Auto de la München.
Alte linii de asamblare vor fi sistate din cauza livrării insuficiente a componentelor.
Conform estimărilor Audi, din cauza crizei din industria electronică, în prima jumătate a anului a produs cu aproximativ 50.000 de mașini mai puțin decât ar fi putut, în ciuda listelor de comenzi complet formate.
Acele cipuri care sunt totuşi livrate sunt instalate în modele cu marginalitate maximă și care generează cea mai minimă cantitate de emisii nocive. Totodată compania prezice o posibilă continuare a deficitului de componente în septembrie, motiv pentru care nu construiește încă planuri de producție pe termen lung.
Într-o situaţie problematică s-a pomenit acum şi întreaga corporaţie Toyota.
Producătorul nipon îşi va reduce volumul de producţie global în luna septembrie cu 40%. Un astfel de pas radical este cauzat de lipsa de semiconductori.
Până acum, Toyota a fost unul dintre puţinii constructori de maşini care nu s-au confruntat cu impedimente în acest sens. Gigantul a acumulat stocuri uriașe de componente electronice și le-a irosit, în timp ce alţi jucători de pe piaţă au fost forțaţi să-şi suspende parţial activitatea. Cu toate acestea, acum piesele sunt pe epuizate, iar în septembrie japonezii vor putea produce doar 540.000 de mașini în loc de cele 900.000 planificate.
Suspendările temporare de luna viitoare vor afecta 27 din cele 28 de linii de asamblare de la 14 fabrici Toyota din întreaga lume. Singura excepție va fi în producția de pickup-uri Tacoma și Tundra din Texas, SUA. Acea fabrică va continua să funcționeze fără întrerupere.
În această ordine de idei, locuitorii Japoniei deja se confruntă cu dificultăți fără precedent: din cauza lipsei de mașini noi, cozile pentru cumpărare a aproape tuturor modelelor din gamă s-au întins de la o lună până la patru ani