Cetățenii Republicii Moldova care dețin semnătură digitală au posibilitatea să comande online și să primească instantaneu (în regim de timp real), în cabinetul personal (MCabinet), încă opt tipuri de documente și anume:
5 Extrase din Registrul de stat al populației privind:
- înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară sau lipsa acesteia;
- eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora;
- apartenența la cetățenia Republicii Moldova;
- pierderea cetățeniei Republicii Moldova;
- atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP).
3 Extrase din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule privind:
- confirmarea deținerii dreptului de a conduce vehicule, categoriile și permisele de conducere eliberate;
- confirmarea valabilității permisului de conducere;
- confirmarea nedeținerii dreptului de a conduce vehicule.
Acestea pot fi accesate online atât din Republica Moldova, cât și de peste hotare, urmând doar câțiva pași.
Cererea de solicitare online a extrasului se depune prin intermediul Portalului Serviciilor Publice – servicii.gov.md – iar achitarea se face prin intermediul Serviciului guvernamental de plăți electronice MPay.
Extrasele solicitate online și primite în format electronic, în cabinetul personal al cetățeanului (mcabinet.gov.md), costa cu 20% mai puțin decât documentele eliberate pe suport de hârtie.
Actualmente, tariful aplicat de Agenția Servicii Publice pentru un extras din Registrul de stat al populației (RSP) variază de la 90 lei (perfectare în 10 zile) până la 450 de lei (perfectare într-o oră), iar din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule – de la 130 (perfectare în 10 zile) până la 650 de lei (perfectarea în aceeași zi).
Pentru extrasele electronice, care vor fi generate automat în MCabinet se vor aplica tarife fixe, după cum urmează:
- Extrase din Registrul de stat al populației – 70 de lei;
- Extrasele din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule – 100 de lei.
Noile servicii au fost elaborate pe baza Platformei de Dezvoltare a Serviciilor Electronice (PDSE). Aceasta mai oferă posibilitatea de a solicita apostilarea documentelor comandate online și livrate instantaneu în cabinetul personal (MCabinet).
În luna mai 2023, a fost lansat primul serviciu total digitalizat pe baza PDSE (de la depunerea cererii până la recepționarea lui în format electronic). Este vorba de e-cazier judiciar. În doar jumătate de an, au fost eliberate peste 50745 de caziere în format 100% digital.
Abonați-vă la noi pe rețele sociale: Telegram, YouTube, Facebook și Instagram. Aici publicăm știri pe scurt!